torstai 29. syyskuuta 2016

Jyväskylä! #Bradburihme


Laajavuoren huippu!

Terveisiä Keski-Suomesta. Olen nyt kuukauden verran asunut Jyväskylässä, ja ajattelin että voisin kertoa vähän kokemuksistani. Samaan syssyyn vois laittaa muutama rivi päivitystä omasta reenitilanteestani.  
Kulunut kuukausi on mennyt todella nopeasti. Opiskelut ovat alkaneet hyvin, ja olen tavannut paljon uusia hyviä tyyppejä. Ei mitään valittamista sillä alueella. Jotkut vetää opiskelu(elämän) tosissaan, minä menen treenien ehdolla. Siistiä on kuitenkin ollut.
Meidän pitäisi kuitenkin puhua yhdestä asiasta. Kuka on antanut Jyväskylälle luvan poiketa fysiikan lakeista?! Kuukauden tarkan tutkiskelun jälkeen olen aivan varma, että Jypinkylässä on paljon enemmän ylämäkiä kuin alamäkiä! En osaa sanoa mitään tarkkaa suhdetta mutta veikkaisin että yhtä lyhyttä alamäkeä kohden tarjoillaan kolme pitkää ylämäkeä. Tällä on ollut todella epäterveellisiä seurauksia. Pyöräteiden asfalttiin on sulanut jo monta kiloa elopainoa.. Vielä olen turvallisesti 100kg paremmalla puolella, mutta pikkuhiljaa alan huolestua! Lääkkeeksi ajattelin ottaa lisää ruokaa ja punttia. Toivottavasti kuuri saa oireet kuriin.
Toinen asia mistä jonkun olisi pitänyt varoittaa etukäteen on se, että Jyväskylän uimahallissa vaaditaan ammattisuunnistajan taidot. AaltoAlvari on ihan mahdoton sokkelo. Ensimmäisen kerran kun kävin uimassa en meinannut löytää allasosastolle, ja kun kävin salilla, piti kysyä reittiohjeita, miten sen löytää. Alvar Aaltohan on suuri suunnittelija ja taiteilija. Hän oli varmasti päteväkin. Mutta loogisuus ei ihan ollut hänen vahvimpia alueita.
Pitää kuitenkin todeta, että Jyväskylä on ihan huippu kaupunki. Olen viihtynyt todella hyvin! Aika näyttäköön, jos mielipide muuttuu tämän ekan kuherruskuukauden jälkeen, mutta tällä hetkellä en valita!
Omat treenitkin ovat sujuneet mallikkaasti. Takana on nyt 2,5 viikkoa peruskuntopainotteista puuhastelua. Kävelyreitit ja maantiepyörä on saanut kyytiä (Ei ehkä niin heittäjäomaista, mutta maastohiihtotaustani paistaa pahasti läpi…). Kaikki treenit ovat olleet kivuttomia ja sujuneet hyvin. Tämä on minulle todella erikoista, mutta en valita. Edessä on vielä 2,5 viikon jakso missä tarkoituksena on totutella kroppani treenaamiseen, ja sen jälkeen voisi alkaa vähän pyöriä.
Lopuksi vielä pientä infoa. Jos jostain syystä on sellainen tilanne, että teitä oikeasti kiinnostaa miten mulla menee urheilussa, niin kannattaa seurata minua Twitterissä ja Instagramissa (@F_Froberg). Twitter on minun pääkanavani, ja IG:seen laitan sitten aina välillä jotain epämääräisiä kuvia ja videoita. YouTubeen saatan myös joskus (omalla nimellä) laittaa jotain videoita.
Tällä kaudella minun virallinen SoMe-tägini on #Bradburihme! Sen alle tulen keräämään kaikki minun urheilulliset edesottamukset. Nyt mietitte varmaan mikä ihmeen tägi toi on?! No.. Minäpä kerron. Tämän kauden teemana on tehdä mahdottomasta mahdollista. Olen 60m heittäjä joka tähtää urheilussa korkealle. Maailman parhaimmat saman ikäiset ovat jo olleet Olympialaisissa. Ponnistan hirveältä takamatkalta. Siitä syntyi hashtagin eka osa. Se kunnioittaa Steven Bradburyn huikean epätodellista Olympiakultaa Salt Lake Cityssä 2002. Stevenin voitto oli periaatteessa mahdoton, mutta hän onnistui silti voittamaan kultaa (pienellä avustuksella)! Tägin toinen osa on sitten vähän selkeämpi. Se koostuu sanasta ”ihme”. Tämä vaan siitä yksinkertaisesta syystä että pidän sitä todellisena ihmeenä jos oikeasti joskus tulen onnistumaan nousemaan huipputasolle nykytilanteestani. Uskon siihen itse. Mutta jos kyseessä olisi joku muu kuin minä itse, niin en välttämättä olisi yhtä varma. Joten, seuratkaa #Bradburihme jos kiinnostaa!
Jyväskylä on siisti kaupunki. Treenit kulkee. Eteenpäin!!

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti